European Commission logo print header

Wiadomości
Zawartość zarchiwizowana w dniu 2023-03-02

Ogłoszenie zaproszeń do składania wniosków w 7PR

Komisja Europejska opublikowała szereg zaproszeń do składania wniosków we wszystkich czterech programach szczegółowych siódmego programu ramowego (7PR): "Współpraca", "Pomysły", "Ludzie" i "Możliwości". Ponadto ogłosiła zaproszenie do składania wniosków w ramach programu szczegółowego Euratom. Zaproszenia dotyczą następujących dziedzin: Współpraca:  - Żywność, rolnictwo, rybactwo i biotechnologia;  - Nanonauki, nanotechnologie, materiały i nowe technologie produkcyjne (siedem zaproszeń);  - Energia (cztery zaproszenia);  - Środowisko (w tym zmiany klimatu) (dwa zaproszenia):  - Transport (w tym aeronautyka) (cztery zaproszenia);  - ERA-NET/ERA-NET Plus. Pomysły:  - dotacje Europejskiej Rady ds. Badań Naukowych (ERBN) dla zaawansowanych badaczy;  - działania koordynujące i wspierające POMYSŁY. Ludzie:  - Europejskie granty reintegracyjne Marie Curie;  - Międzynarodowe granty reintegracyjne Marie Curie;  - Noc Naukowców;  - Międzynarodowy program Marie Curie dotyczący wymiany pracowników badawczych;  - program Marie Curie dotyczący ścieżek i partnerstw branżowo-akademickich. Możliwości:  - Infrastruktura naukowo-badawcza;  - Badania naukowe na rzecz MŚP;  - Regiony wiedzy;  - Potencjał badawczy;  - Nauka w społeczeństwie. Zaproszenie w ramach programu Euratom dotyczy rozszczepienia jądra atomowego i ochrony przed promieniowaniem.Szczegółowe informacje na temat zaproszeń do składania wniosków można znaleźć na stronie internetowej: http://cordis.europa.eu/fp7/calls/