Wspólnotowy Serwis Informacyjny Badan i Rozwoju - CORDIS

Numer 43 magazynu research*eu nt. wyników: Morza i oceany – badanie ostatecznej granicy Ziemi

Najnowszy magazyn research*eu nt. wyników jest dostępny bezpłatnie w formacie PDF.
Według ekspertów, co aż niewiarygodne, 95% oceanów na świecie nie zostało jeszcze zbadanych, mimo iż pokrywają ponad 70% powierzchni naszej planety. Te dane zwracają uwagę nie tylko na tle kluczowej roli, jaką oceany pełnią w naszym życiu – czy będzie to rybołówstwo, handel, transport czy odkrycia naukowe – ale również wyścigu z czasem prowadzonego obecnie przez naukowców, by zarówno odkrywać starannie chronione tajemnice oceanów, jak i chronić je przed skutkami zmiany klimatu.

Aby uświetnić Światowy Dzień Oceanów i rzucić światło na wyzwania, z jakimi mierzą się naukowcy, ten numer magazynu research*eu nt. wyników poświęcony jest badaniom mórz i oceanów oraz pracom z nimi powiązanym. Sekcja „specjalna” magazynu zawiera 10 artykułów (w tym cztery wyłączne wywiady), które z grubsza można podzielić na trzy tematy: badania głębinowe, ochrona zasobów mórz i lepsze poznanie oddziaływania zmiany klimatu na ekosystemy morskie.

Pośród pozostałych tematów tego numeru można wyróżnić następujące:

- Usamodzielnianie pacjentów i doskonalenie leczenia choroby Parkinsona
- Postawa ciała wpływa na zdolność niemowląt do rozpoznawania przedmiotów
- Panele samolotu z cukru i juty
- Enzymy – nowa broń w walce z lekami w wodzie
- Przełączanie Europy na kolejną generację mobilną
- Automatyzacja logistyki na potrzeby fabryki jutra
- Materiały organiczne ujawniają swoją istotę magnetyczną

Magazyn research*eu nt. wyników jest głównym źródłem informacji o wszelkich dokonaniach związanych z projektami badawczymi dofinansowywanymi ze środków unijnych. Zajmuje się szerokim spektrum tematów, w tym biologią i medycyną, środowiskiem, energią, transportem, ICT, technologiami przemysłowymi, naukami społecznymi i przestrzenią kosmiczną. Każdego roku ukazuje się 10 numerów w języku angielskim.

Aby uzyskać więcej informacji, zamów bezpłatną prenumeratę. Nowy numer można pobrać na stronie: http://cordis.europa.eu/research-eu/magazine_pl.html

Źródło: Na podstawie informacji z 43. numeru magazynu research*eu nt. wyników.

Programy