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CORDIS

Improving health services to prevent heart attacks and strokes: Evidence for interventions (E4I) in large middle-income countries

Projektbeschreibung

Eine neuer Ansatz zur Prävention von Herzinfarkt

Trotz besserem Zugang zu Gesundheitsversorgung, erschwinglichen Arzneimitteln und wirksamen Behandlungsformen in Ländern mit mittlerem und hohem Einkommen sind Herz-Kreislauf-Erkrankungen und Hirngefäßerkrankungen weiter auf dem Vormarsch. Herzinfarkte und Schlaganfälle mit tödlichem Verlauf treten in den Bevölkerungsgruppen dieser Länder weiter häufig auf. Die Mehrheit der Hochrisikopatientinnen und -patienten (z. B. Personen mit Diabetes, Dyslipidämie oder Bluthochdruck) kann jedoch nicht alle Abläufe von der vorgeschriebenen Vorsorgeuntersuchung bis zur eigentlichen Therapie erfolgreich durchlaufen. Das EU-finanzierte Projekt E4I wird daher eine groß angelegte Querschnittsstudie durchführen, die auf innovativen Methoden der kausalen Inferenz basieren wird. Ziel der Forschenden ist es, die Schritte der medizinischen Versorgung zu identifizieren, die mit den meisten Patientenverlusten in Verbindung stehen. Darüber hinaus möchte das Projekt aufzeigen, wie sich in diesen Bereichen wirksame Verbesserungen erzielen lassen. Der Schwerpunkt der Arbeit liegt dabei auf der Prävention von Patientenverlusten.

Ziel

Largely due to the ageing of their populations and changing lifestyles, middle-income countries (MICs) are facing a rapidly increasing burden of heart attacks and strokes. Most of these cardio- and cerebrovascular disease (CCVD) events are preventable through successful treatment of three major risk factors: diabetes, dyslipidaemia, and hypertension. Yet despite the existence of inexpensive and effective medications, only a small minority of adults with these risk factors in MICs successfully transition through the care continuum from screening to effective treatment. There is currently little to no evidence from these settings on what health services interventions are most effective in reducing the loss of patients along the CCVD risk factor care continuum. Focussing on the four most populous MICs – which jointly account for 43% of the world’s population – E4I thus aims to i) determine at which of the main steps in the care continuum – screening, linkage to care, and retention in care – the greatest loss of patients occurs; ii) establish which health services interventions have been most effective in reducing the loss of patients at each of these three care steps; and iii) ascertain the causal effect of reducing the loss of patients along the care continuum on individuals’ health and economic outcomes. To do so, E4I will use novel causal inference techniques from different academic disciplines on large population-based cross-sectional and cohort datasets with jointly over seven million participants, challenging the frequently-held beliefs in public health that only randomised trials can provide causal effect estimates and that cohort data’s principal value is the study of disease aetiology. By generating urgently needed knowledge on how to more effectively deliver proven treatments for a major public health problem in MICs, E4I will decisively advance public health research and has the potential to have an important impact on population health globally.

Finanzierungsplan

ERC-STG - Starting Grant

Gastgebende Einrichtung

UNIVERSITATSKLINIKUM HEIDELBERG
Netto-EU-Beitrag
€ 1 492 375,00
Adresse
IM NEUENHEIMER FELD 672
69120 Heidelberg
Deutschland

Auf der Karte ansehen

Region
Baden-Württemberg Karlsruhe Heidelberg, Stadtkreis
Aktivitätstyp
Higher or Secondary Education Establishments
Links
Gesamtkosten
€ 1 492 375,00

Begünstigte (1)