polski polski
CORDIS - Wyniki badań wspieranych przez UE

Wiadomości
Zawartość zarchiwizowana w dniu 2023-03-07

Zaproszenie do składania wniosków na granty Europejskiej Rady ds. Badań Naukowych na kontynuację badań

Komisja Europejska ogłosiła zaproszenie do składania wniosków na granty Europejskiej Rady ds. Badań Naukowych (ERBN) na kontynuację badań w programie prac "Pomysły" na 2011 r. Siódmego Programu Ramowego. ERBN wyznaczyła następujący, orientacyjny udział procentowy każdej z 3 głównych dziedzin badawczych: - fizyka i inżynieria: 40% - nauki przyrodnicze: 35% - nauki społeczne i humanistyczne: 15% Ponadto ustalono "czwartą dziedzinę" z orientacyjnym budżetem w wysokości 10% na finansowanie projektów badawczych o charakterze międzypanelowym i/lub międzydyscyplinarnym. Europejska Rada ds. Badań Naukowych (ERBN) zajmuje wyjątkowe miejsce w europejskim finansowaniu badań naukowych. To naukowa instytucja finansująca, która wspiera badania naukowe na najwyższym poziomie doskonałości, działająca według światowych standardów. Prowadzenie projektów niekonwencjonalnych lub wysokiego ryzyka to uznany sposób na promowanie znaczących postępów naukowych, niemniej wiele instytucji finansujących napotyka trudności w zapewnieniu wystarczających środków na finansowanie tego typu celów. Granty na kontynuację badań ERBN mają przyczyniać się do znaczących postępów w pionierskich obszarach wiedzy i pobudzać nowe, efektywne ścieżki analizy oraz nowe metody i techniki, w tym niekonwencjonalne podejścia i badania na styku uznanych dyscyplin. Ocena propozycji przez niezależnych ekspertów położy zatem nacisk na te aspekty, mając cały czas na uwadze to, że tego typu badania naukowe cechują się wysokim zyskiem ale też i wysokim ryzykiem, tj. w przypadku sukcesu zyski są ogromne, niemniej istnieje wyższe niż zwykle ryzyko, że projekt badawczy niezupełnie osiągnie swoje cele. ERBN dąży przede wszystkim do wspierania doskonałych wniosków, które wiążą się z rozpoczęciem nowej działalności badawczej w UE lub w krajach stowarzyszonych przez głównego badacza, który przenosi się z państwa trzeciego do UE lub kraju stowarzyszonego. Aby zapewnić dodatkowe wsparcie w celu pokrycia kosztów "rozruchu" i przeprowadzki, które mogą obejmować zakup najważniejszego sprzętu, wnioski o takim charakterze mogą łączyć się z wnioskami o dodatkowe dofinansowanie, dla którego uzasadnienie zostanie ocenione przez panel ekspertów. Orientacyjny budżet przeznaczony na to zaproszenie wynosi 661 mln EUR.Aby zapoznać się z oficjalnym ogłoszeniem w Dzienniku Urzędowym Unii Europejskiej, proszę kliknąć: Dz.U. Nr C 298 z 4 listopada 2010 r.