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CORDIS

Action Leveraging Evidence to Reduce perinatal morTality and morbidity in sub-Saharan Africa

Projektbeschreibung

Wie Neugeborene in Afrika südlich der Sahara zu retten sind

Die perinatale Mortalität (später Fetaltod ab der 28. Woche und frühe Neonataltodesfälle vor dem 7. Tag) ist in Afrika südlich der Sahara, wo bis zu 50 % aller Geburten der gesamten Region zu verzeichnen sind, immer noch hoch. Die hohe Rate ist ein Indikator für die Qualität der Gesundheitsversorgung vor, während und nach der Entbindung. Das EU-finanzierte Projekt ALERT wird einen facettenreichen Ansatz für das Gesundheitssystem entwickeln und evaluieren, um die Umsetzung evidenzbasierter Interventionen und eine verantwortungsvolle Betreuung in den Krankenhäusern in Afrika südlich der Sahara zu unterstützen. Dieser Ansatz wird die Endnutzerinnen in Form von Berichten von Frauen, Familien und Hebammen einbeziehen, um zu verstehen, was unter welchen Bedingungen funktioniert. Auch kompetenzbasiertes Training und Qualitätsverbesserung (unterstützt durch Daten aus einer klinischen perinatalen E-Registrierung) sowie Befähigungs- und Führungskräfteberatung für Leitungskräfte von Entbindungsstationen werden angeboten.

Ziel

Insufficient reductions in maternal and neonatal deaths and stillbirths in the past decade are a threat to achieving the Sustainable Development Goal 3. Overcoming the knowledge-do gap to ensure implementation of known evidence-based intervention during the intrapartum period – the period from onset of labour to immediately after childbirth – has the potential to avert at least 2.5 million deaths in mothers and their offspring annually. Our ALERT approach targets this period and will develop and evaluate a multifaceted health system intervention to strengthen the implementation of evidence-based interventions and responsive care in Sub-Saharan African hospitals, where 40-50% of all births in the region take place.

The ALERT intervention will include four main components: i) end-user participation through narratives of women, families and midwifery providers to ensure co-design of the intervention; ii) competency-based training; iii) quality improvement, supported by data from a clinical perinatal e-registry; iv) empowerment and leadership mentoring of maternity unit leaders complemented by district based bi-annual coordination and accountability meetings. We will apply a gender lens to explore constraints in intrapartum care in the context of the multidisciplinary teams providing maternity care. Repositioning midwifery with its preventive, promotive and curative aspects is a cross-cutting theme. We will evaluate the intervention through a stepped-wedge design, the primary outcome being in-facility perinatal (stillbirths and early neonatal) mortality. Our nested realist process evaluation will help to understand what works, for whom and under which condition. An economic evaluation will report on scalability and costs. Our research aims to inform programming for the Sustainable Development Goals and Every Women Every Child Agendas of the United Nations to support Universal Health Coverage and patient-centred care which will be relevant beyond the project focus

Aufforderung zur Vorschlagseinreichung

H2020-SC1-BHC-2018-2020

Andere Projekte für diesen Aufruf anzeigen

Unterauftrag

H2020-SC1-2019-Two-Stage-RTD

Koordinator

KAROLINSKA INSTITUTET
Netto-EU-Beitrag
€ 911 083,75
Adresse
Nobels Vag 5
17177 Stockholm
Schweden

Auf der Karte ansehen

Region
Östra Sverige Stockholm Stockholms län
Aktivitätstyp
Higher or Secondary Education Establishments
Links
Gesamtkosten
€ 911 083,75

Beteiligte (7)