European Commission logo print header

Wiadomości
Zawartość zarchiwizowana w dniu 2023-03-16

Zaproszenie do składania wniosków w zakresie rozszczepienia jądrowego, bezpieczeństwa jądrowego i ochrony przed promieniowaniem

Komisja Europejska ogłosiła zaproszenie do składania wniosków w zakresie rozszczepienia jądrowego, bezpieczeństwa jądrowego i ochrony przed promieniowaniem. Dokument stanowi element https://cordis.europa.eu/article/id/34831-largest-number-of-calls-ever-for-next-round-of-fp7/pl (ostatniego pakietu za...

Komisja Europejska ogłosiła zaproszenie do składania wniosków w zakresie rozszczepienia jądrowego, bezpieczeństwa jądrowego i ochrony przed promieniowaniem. Dokument stanowi element ostatniego pakietu zaproszeń, opublikowanego w Siódmym Programie Ramowym (7PR) UE. Celem zaproszenia jest zadbanie o osiągnięcie dojrzałości rozmaitych inicjatyw pojawiających się obecnie w dziedzinie rozszczepienia jądrowego, bezpieczeństwa jądrowego i ochrony przed promieniowaniem, pod względem zarządczym, prawnym i finansowym, jaka potrzebna jest do ich wdrożenia. Obejmuje to etap przygotowawczy, którego przedmiotem jest optymalna koordynacja, współpraca transgraniczna i możliwa integracja krajowych działań badawczych o znaczeniu paneuropejskim. Komisja Europejska będzie pełnić funkcję organu wspomagającego w czasie realizacji tych działań. Dofinansowywane działania obejmują składowanie geologiczne, bezpieczeństwo instalacji jądrowych, zaawansowane systemy jądrowe, ochronę przed promieniowaniem, wsparcie infrastruktur, kształcenie pracowników naukowych i działania przekrojowe.