Wiadomości

Article available in the folowing languages:

DFG ma zatwierdzić sześć nowych projektów badań

Niemiecka Wspólnota Badawcza (Deutsche Forschungsgemeinschaft - DFG) przyjmie kolejne sześć wspólnych projektów badawczych, promujących współpracę wybitnych naukowców Nowe zespoły badawcze wyselekcjonowano na podstawie wyników naukowej współpracy w projektach indywidualnych, które wykazały, iż na poziomie międzynarodowym można osiągnąć najwyższą jakość i oryginalność prac. Wszystkie zespoły otrzymają w ciągu trzech lat w sumie 8.7 miliarda euro. Po upływie tego okresu istnieje również możliwość otrzymania dalszych funduszy na kontynuowanie badań przez kolejne trzy lata Jeden z projektów, zatytułowany: 'Synaptyczna inhibicja: molekularne determinanty inhibicyjnych neuronów w zdefiniowanych sieciach' będzie wdrażany na uniwersytecie w Heidelbergu. Naukowcy będą badali neurony inhibicyjne, które tłumią inne komórki nerwowe w mózgu. Chodzi o to, by lepiej poznać funkcjonowanie systemu nerwowego. Pozostałe projekty to: powierzchnie polihedronowe - geometria i kombinatoryka; algebraiczne cykle i wartość L-funkcji; dynamika procesów glebowych w ekstremalnych warunkach meteorologicznych; medycyna weterynaryjna w glebie - podstawowe badania analiz ryzyka; geobiologia zespolenia organicznego i biofilm litosfery i biosfery poprzez procesy bakteryjne.